Stała, systematyczna i optymalna aktywność ruchowa dziecka, także i przede wszystkim w czasie wolnym od zajęć szkolnych, stanowi warunek ciągłego podnoszenia na wyższy poziom nie tylko sprawności
psychoruchowej naszych pociech, ale również walorów zdrowotnych ich organizmu.
W ramach pedagogizacji rodziców w dniu 26 lutego 2015 r. ok. godziny 17.00 w Szkole Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Kołobrzegu w sali 37, w ramach Dni Otwartych szkoły odbędą się zajęcia, podczas których
zainteresowani rodzice mogą wziąć udział w spotkaniu z rehabilitantem panem Mariuszem Tułaza. Zajęcia te skierowane są dla rodziców nie tylko dzieci 6 i 7 letnich ale też dla rodziców noworodków i niemowląt. Będzie to
pierwsze z zaplanowanych przez prowadzącego cyklu spotkań z rodzicami. Terminy kolejnych spotkań będą udostępniane na stronie internetowej szkoły www.sp5.kolobrzeg.pl
Program zajęć przewiduje: 1. Pokaz i omówienie przykładowych ćwiczeń integrujących zmysły (czucia mięśni i ścięgien, równowagi, dotyku lekkiego i głębokiego), a także percepcji ciała dziecka w otaczającej go przestrzeni i planowania jego ruchu –
zabawa dla rodziców „MAMO, TATO ILE KROKÓW DO CIEBIE?....”
2. Pokaz masażu dziecka metodą Wilbarger z instruktażem dla rodziców– jest to metoda szczotkowania ciała dziecka, dostarczająca stymulacji proprioreceptywnej poprzez pozytywny wpływ modulowanego ucisku na skórę i kompresję
stawów. W terapii metodą Integracji Sensorycznej wykorzystywana jest w celu dostarczania dużej ilości wrażeń proprioreceptywnych, w ramach wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka.
3. Pokaz masażu dziecka metodą Shantala z instruktażem dla rodziców - jest techniką masażu niemowląt oraz dzieci do 2 roku życia. Pomaga dziecku w uregulowaniu snu, poprawia trawienie, wycisza, uspokaja, podnosi świadomość
własnego ciała, jego granic wzmagając jednocześnie jego poczucie bezpieczeństwa, a także poprawia i wzmacnia więzi z rodzicem.
4. Informacja i pokaz elementów terapii metodą Meridianową – jest ona rekomendowana zwłaszcza w rehabilitacji schorzeń neurologicznych, niepełnosprawności fizycznej i umysłowej, autyzmu, nadpobudliwości psychoruchowej, lękach
szkolnych, Mózgowym Porażeniu Dziecięcym i ADHD.