Rekrutacja do klasy pierwszej - rok szkolny 2016/2017
Rekrutacja do klasy pierwszej - rok szkolny 2016/2017
Rekrutacja do klasy pierwszej w Szkole Podstawowej Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Kołobrzegu rozpoczyna się 01.03.2016 r. i trwa do 31.03.2016r.
Szczegółowe informacje bezpośrednio w sekretariacie szkoły.
INFORMACJA
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 wrzesnia 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postępowaniu w postępowaniu rekrutacyjnym,
składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1942).
Od września 2016 roku:
- Od roku szkolnego 2016/2017 obowiązkiem szkolnym będą objęte dzieci 7-letnie (rocznik 2009).
- Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko, które w 2016 r. kończy 6 lat (rocznik 2010), jeżeli korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2015/2016, albo posiada
opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną albo niepubliczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
- Kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły podstawowej są przyjmowani do klasy pierwszej z urzędu, na podstawie zgłoszenia rodziców kandydata. Nie podlegają postępowaniu rekrutacyjnemu.
- Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły podlegają postępowaniu rekrutacyjnemu. Mogą być przyjęci do klasy pierwszej, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła podstawowa nadal dysponuje wolnymi
miejscami (przyjęto wszystkich chętnych kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły). Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata.
Rodzice dziecka zobowiązani są do dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do szkoły podstawowej w swoim obwodzie lub poinformowania szkoły obwodowej gdzie dziecko obowiązek szkolny będzie spełniało.
Wszystkich rodziców dzieci zameldowanych w rejonie naszej placówki proszę o osobisty kontakt w celu zapisu dziecka wraz z potrzebnymi dokumentami:
- wniosek/zgłoszenie do szkoły,
- dowodem osobistym rodzica /opiekuna,
- metryką urodzenia dziecka,
- numerem PESEL dziecka,
- zaświadczeniem z przedszkola o objęciu dziecka wychowaniem przedszkolnym (dotyczy dzieci sześcioletnich).
Zapisy dokonywane będą w sekretariacie szkoły, codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 8.00- 14.00. od dnia 01.03.2016 do 31.03.2016.