Sytuacja psychospołeczna dziecka rozpoczynającego naukę szkolną jest bardzo złożona. Wiąże się z poszukiwaniem miejsca
dla siebie w nowym środowisku szkolnym. Pierwsze doświadczenia szkolne są dla dziecka bardzo istotne i nierzadko rzutują na dalszą karierę szkolną.
Spotyka się ono z sytuacjami wymagającymi zmian w dotychczasowym sposobie życia.
Wszystkie dzieci pragną uczęszczać do szkoły, chcą się uczyć i niecierpliwie czekają "pierwszego dzwonka". Dlatego należy wyrabiać u dzieci
poczucie bezpieczeństwa, uznania i wiary we własne siły. Stwarzać sytuacje dające zadowolenie i satysfakcję oraz jak najwięcej okazji do
różnorodnych działań.
Biorąc to pod uwagę uczniowie klas pierwszych objęci zostali programem adaptacyjnym, aby możliwie jak najłagodniej przejść ten etap.
W szkole razem bawimy się, uczestniczymy w różnych zabawach ruchowych, tańczymy, poznajemy nowe piosenki, wykonujemy ciekawe prace
plastyczno-techniczne.
Mamy nadzieję, że wszystkie dzieci, szczególnie te najmłodsze czują się w szkole dobrze i bezpiecznie.