Wiemy, że dzieci najlepiej i najwięcej uczą się poprzez przeżycia, doświadczenia, obserwacje, dyskusje i pracę zespołową. Zdobywanie wiedzy i umiejętności przynosi dużo większe rezultaty poprzez
bezpośredni kontakt z rzeczywistością, samodzielne dążenie do pokonywania trudności i rozwiązywanie problemów.
Przekonali się o tym uczniowie klasy IIa samodzielnie przygotowując projekt „Majowa łąka”. Uczniowie podzielili się w klasie na trzy zespoły i wspólnie wykonali swoje projekty. Spotykając się w domach i
korzystając z różnych źródeł, zebrali mnóstwo informacji nt. zwierząt i roślin łąkowych oraz znaczenia łąki w życiu człowieka i zwierząt. Wykonali bardzo ciekawe plakaty, przynieśli mnóstwo okazów naturalnych.
W prosty i ciekawy sposób poszczególne zespoły zaprezentowały zdobytą wiedzę. Naszą prezentację podsumowaliśmy wyprawą na łąkę. Zobaczyliśmy pierwsze kolorowe motyle, konika polnego, bąki i inne owady,
a także mnóstwo roślin łąkowych, o których opowiadaliśmy sobie w klasie.
Jesteśmy pewni, że tak zdobytą wiedzę zapamiętamy na długo.