Od roku szkolnego 2010/2011 Samorząd Uczniowski w naszej szkole przyjął nazwę Parlament Uczniowski. Jest
to szczególny obszar funkcjonowania szkoły, bowiem, to właśnie uczniowie pełnią w nim najbardziej aktywną rolę. Poprzez pracę w P.U.
uczą się samodzielności, odpowiedzialnego podejmowania decyzji, nabywają umiejętność korzystania z przysługujących im praw, a przede
wszystkim stają się współgospodarzami szkoły.
Zarząd i Rada Parlamentu Uczniowskiego
Zarząd Parlamentu Uczniowskiego rok szkolny 2015/2016:
Przewodniczący - Filip Otrębski, klasa V c
Z-ca Przewodniczącego - Marta Młynarczyk, klasa V b
Sekretarz - Patryk Podbrzeski, klasa V a
W wyborach klasowych wyłoniono Radę Parlamentu Uczniowskiego (samorządy klasowe):
Kl. I a
gospodarz: Gospodarz: Marta Chmiel
Z-ca gospodarza: Izabela Strychanowska
Łącznik z biblioteką: Kacper Reszke
Kl. I b
Gospodarz: Antonina Pasikowska
Z-ca gospodarza: Urszula Kotłos
Łącznik z biblioteką: Filip Żebrowski
Kl. I c
Gospodarz: Blanka Djurić
Z-ca gospodarza: Michał Stoma
Łącznik z biblioteką: Lena Żarska
Kl. I d
Gospodarz: Kamil Łajewski
Z-ca gospodarza: Antosia Jaworska
Łącznik z biblioteką: Paulina Zbytnik
Kl. II a
Gospodarz: Florian Płaczek
Z-ca gospodarza: Kinga Kaziuk
Łącznik z biblioteką: Marika Kukiełczyńska
Kl. II b
Gospodarz: Zofia Ochocińska
Z-ca gospodarza: Marcel Kamecki
Łącznik z biblioteką: Maja Witkowska
Kl. II c
Gospodarz: Paulina Wichniacz
Z-ca gospodarza: Bartosz Otrembski
Łącznik z biblioteką: Daria Kwapis
Kl. III a
gospodarz: Julia Zborowska
Z-ca gospodarza: Wiktoria Blachowska
Łącznik z biblioteką: Ola Korzeniowska
Kl. III b
Gospodarz: Ignacy Bindas
Z-ca gospodarza: Ada Kowaluk
Łącznik z biblioteką: Weronika Gasperaniec
Kl. III c
gospodarz: Marika Kuchciak
z-ca gospodarza: Jakub Gryń
łącznik z biblioteką: Hanna Tyszkiewicz
Kl. IV a
Gospodarz: Helena Cantouri
Z-ca gospodarza: Aleksandra Walczak
Łącznik z biblioteką: Anna Orłów
Kl. IV b
Gospodarz: Nikola Kmieć
Z-ca gospodarza: Natalia Moskwa
Łącznik z biblioteką: Wiktoria Makarewicz
Kl. IV c
Gospodarz: Maria Kwiatkowska
z-ca gospodarza: Nina Kucharczyk
łącznik z biblioteką: Kaja Rogaczewska
Kl. V a
Gospodarz: Maciej Kolek
z-ca gospodarza: Patryk Podbrzeski
łącznik z biblioteką: Aleksandra Kamecka
Kl. V b
Gospodarz: Jakub Michalak
Z-ca gospodarza: Mateusz Michalski
Łącznik z biblioteką: Wiktoria Stegienta
Kl. V c
Gospodarz: Aleksandra Musiał
Z-ca gospodarza: Kacper Hoffmann
Łącznik z biblioteką: Olivier Głowacki
Kl. VI a
Gospodarz: Marta Szuraj
Z-ca gospodarza: Miłosz Leszczyński
Łącznik z biblioteką: Jan Szopik
Kl. VI b
Gospodarz: Patrycja Jandura
z-ca gospodarza: Andriy Kabatiak
łącznik z biblioteką: Amelia Pawłowicz
Kl. VI c
Gospodarz: Oliwia Kubicka
Z-ca gospodarza: Mateusz Stencel
Łącznik z biblioteką: Kornel Węgorek
W aktywności samorządowej wspierają uczniów opiekunowie P.U.:
Zebrania Parlamentu Uczniowskiego odbywają się w każdy czwartek o godzinie 11.25 (długa przerwa) w sali 32.
Prowadzące zebranie pani Justyna Całkowska i pani Magda Korytowska.
Wielkie zdziwienie ogarnia często gości odwiedzających naszą szkołę! Wesoła muzyka, taniec, cała szkoła tańczy w jednym rytmie... W naszej szkole podjęliśmy inicjatywę organizacji przerw międzylekcyjnych w bardzo niebanalny sposób – wspólnie tańcząc... Organizatorami tejże inicjatywy są opiekunki Parlamentu Uczniowskiego, p. Justyna Całkowska i p. Magdalena Korytowska. Przedstawicielki Parlamentu Uczniowskiego, uczennice klas VI., odpowiedzialne są zaś za stronę „techniczną” przedsięwzięcia – przygotowują podkład muzyczny, aranżują układy taneczne, są odpowiedzialne za sprzęt muzyczny, a przede wszystkim energicznie zachęcają uczniów całej szkoły do uczestniczenia we wspólnej zabawie, która odbywa się dwa razy w tygodniu (z wyłączeniem okresu postu).
Pomysł organizacji „Tanecznych przerw”, bo tak właściwie nazywa się ten projekt, niesie za sobą wiele korzyści, a uśmiechnięte twarze dzieci oraz grona pedagogicznego wskazują, że ta idea ma nie tylko wielkie powodzenie, ale i głębszy sens. Od dawna wiadomo, że taniec jest idealnym połączeniem muzyki, rytmu, ruchu, intelektu i emocji. Trudno jest wymienić wszystkie korzyści, które przynosi ta forma aktywności. Potrafi ona wiele zdziałać dla naszego organizmu. Każdy kto pragnie osiągnąć piękną, harmonijną sylwetkę, uzyskać dobrą kondycję i pozbyć się wad postawy powinien zdecydować się na taniec. Taniec to doskonały sposób na spędzenie przyjemnych chwil aktywnie. Pozwala na oderwanie się od codziennych problemów.
Daje zastrzyk energii, pozwala kontrolować stres. W tańcu nie ma znaczenia wiek i stopień sprawności. Tańczyć mogą dzieci, młodzież, osoby starsze. Choć nie zawsze nam wychodzi, ruchy są śmieszne i dziwne, to jednak nie ma to znaczenia, liczy się nasze samopoczucie. Ważne jest byśmy czerpali z tego radość. Pląsanie przynosi same korzyści!
Istotnym aspektem „tanecznej” inicjatywy jest także integracja pomiędzy uczniami całej szkoły, począwszy od „pierwszaczków” aż do uczniów klas VI., którzy bez przeszkód porozumiewają się kodem wspólnej zabawy, radości, uśmiechu. Wyzwalane podczas tańca endorfiny czynią naszą szkolną społeczność szczęśliwszą!!!