Podstawową formą aktywności dziecka jest zabawa. Poprzez zabawę maluch poznaje samego siebie, odkrywa świat,
integruje się z otoczeniem. Aby rozwój małego człowieka przebiegał harmonijnie należy zadbać o to, by był on aktywny w różnych
sferach – umysłowej, fizycznej, społecznej i emocjonalnej.
W naszych zerówkach (Szkoła Podstawowa Nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II) prowadzimy różnorodne zabawy, które mimo,
że wydają się proste i oczywiste, przynoszą wiele korzyści. I tak np. dmuchanie baniek mydlanych – wpływa na rozwój mowy (ćwiczenie oddechowe).
Zabawy w teatr – podnoszą poczucie wartości, uczą odporności na stres, kształtują mowę, wrażliwość. Wspólne harce w basenie z kulkami czy zabawy
na zjeżdżalni – integrują dzieci, uczą odpowiedzialności, przestrzegania zasad bezpieczeństwa, rozwijają duże grupy mięśniowe.
Zabawy słowne – wyliczanki, wierszyki – ćwiczą pamięć, poszerzają słownictwo. Manipulowanie figurami geometrycznymi – rozwija kreatywność
i wyobraźnię. Zabawy plastyczne – ćwiczą sprawność ręki i inwencję twórczą. Zabawy muzyczne – rozwijają poczucie rytmu, umiejętności wokalne,
kształtują gust muzyczny.
Wobec powyższego narzuca się jeden wniosek – bawmy się z naszymi dziećmi, a będą uśmiechnięte, szczęśliwe i w przyszłości z pewnością sprostają
wymaganiom szkolnym.